4 mars 2012

Havet och lugnet

Vaknade tidigt idag, men jag var nog egentligen inte riktigt vaken.
Det blev toa och sen tillbaka den den varma goa sängen. Att somna om då var helt omöjligt, så jag satte på TV:n och låg och slötittade på vasaloppet.

Vi hade bestämt förmiddagsfika hos Maria idag och planering inför kommande projekt, betonggjutning.
Planeringen gick snabbt som attan och nu tror jag att vi har häng på sakerna.
Finbetong och former av alla dess slag. Det ska bli jättekul och sätta igång.
Lovar att jag ska dokumentera dagen, både med skrift och bilder.

Vi stod en stund och njöt av det stilla havet och en tår eller två rullade också. Det är så otroligt vackert med havet.



Skickade iväg sonen att köpa färg till ännu ett projekt som legat på is ett tag.
Jag har ett skåp som jag tänkte skulle få lite fin vit färg och hängas på väggen. Ibland får man bara sån lust till att fixa och dona och allt helst på en och samma gång.
Men det kanske är ett friskhetstecken att man återigen börjar få lite energi.
Om en för bara en stund...

4 kommentarer:

  1. För mej kom "projekt-lusten" som nåt för kroppen och knoppen att göra, för att slippa grubbla för åtminstonde en stund.
    Ta vara på de stunderna. Dom är guld värda!
    kram

    SvaraRadera
  2. Skojar du ? Enligt dessa bilder så har ni ju full vår.... barmark o näst intill grönt.... Välkommen till Umeå: där har vi ca 150 cm snö+ HÖGA snövallar längst gator o trottoarer. Visserligen makalöst fint väder i dag med strålande sol o nästan 0 gradigt....... men näää- inga ens synbara gräsmattor här:(
    Vill HA VÅR N U !!!
    ( Du har en jättefins blogg! Följer den med samma "måste rutin" som när man tar en kopp kaffe e kvälls maten...)
    /Madeleine

    SvaraRadera
  3. Åsa - Stunderna är värda guld, helt rätt!

    Madelene- kul att du tycker om min blogg, det är alltid kul när man får lite feedback.

    Kram på er bägge från ett vårigt Småland ;-)

    SvaraRadera
  4. Åh, vad härligt våriga bilderna är! Hoppas det ser likadant ut i Sthlm när jag kommer hem!
    Just nu sitter jag också bredvid havet - lugnt, turkost och kristallklart med båtar som är på väg åt olika håll. Klockan är halv nio på morgonen här, ungarna sover och jag jobbar på en terrass vid havet :)
    Det låter härligt med alla dina projekt! Jag blir också sugen! Det känns också som ett riktigt gott tecken för hur du mår.
    Kramar till dig!

    SvaraRadera